Cu siguranță, toți ați auzit cel putin o dată despre beneficiile incontestabile pe care ceaiul le are asupra sănătatii. De fapt, studiile au demonstrat ca persoanele care consumă regulat ceai, au un risc mai mic de a suferi de diabet și Alzheimer și au oase mai puternice și dinți mai sănătoși. Cu toate acestea, nu tot ce ați auzit până acum despre ceai este adevarat. Iată care sunt cele mai comune 5 mituri despre ceai:

 1. Adăugarea de lapte în ceai îi neutralizează proprietătile benefice

Cu toate că unele studii sugerează ca adăugarea laptelui în ceai neutralizează beneficiile pe care ceaiul le are asupra sănătații inimii, cercetările recente susțin că acest lucru nu este adevărat și că aceeași cantitate de catechine (antioxidantii care ajuta la reducerea riscului de cancer) a fost absorbită atât din ceaiul simplu, cât și din ceaiul cu lapte.

2. Ceaiul de mentă calmează problemele digestive

În timp ce o ceașcă de ceai de plante poate calma un stomac iritat, menta nu este una dintre cele mai bune alegeri, căci menta agravează refluxul gastrointestinal. O alegere mai înteleapta ar fi ceaiul de ghimbir.

3. Ceaiul consumat simplu este mai sanatos

Acidul citric al lamâilor sau portocalelor fac adevarate minuni pentru organism, așa că nu strică niciodata să îl adaugăm în ceai. Mai mult, acidul citric ajută la conservarea flavonoidelor pentru mai multă vreme, fiind necesar mai ales atunci când pregătiți ceaiul în avans (precum prepararea ice tea-urilor). Flavonoidele sunt compușii din ceai responsabili pentru multe dintre beneficiile aduse de ceai.

De asemenea, un mic studiu din anul 2010 a demonstrat că adăugarea de miere în ceai ne poate face mai productivi la locul de muncă.

4. Ceaiul de fructe este ceai

In realitate, ceaiul adevărat provine din planta Camellia sinensis. Ceaiurile alb, verde, negru și oolong provin de la această plantă. Varietățile de ceaiuri din ierburi sau fructe sunt, la bază, infuzii, nu ceaiuri.

5. Ceaiul nu are termen de expirare

De fapt, ceaiul are o perioada de valabilitate de aproximativ 6 luni. Dupa această perioada, ceaiul incepe sa își piardă din antioxidanți. Un studiu din anul 2009 a arătat că după 6 luni nivelul catehinelor din ceai a scazut cu 32%.

Ca să păstrezi cât mai mult proprietățile ceaiului pastreaza-l într-un recipient închis etans, într-un loc ferit de lumină și umezeală.

Adaugă comentariu